Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.04.2015 09:23 - ГЕРБ - УСТОЙЧИВИ СХЕМИ ЗА ГЕПЕНЕ
Автор: paravankofivan1 Категория: Новини   
Прочетен: 6416 Коментари: 1 Гласове:
4

Последна промяна: 10.04.2015 09:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 


.



.


.


Метрото - много шум, малко ефективност!

/Поглед.инфо/


Много шум вдигна властта с откриването на новата метроотсечка.

Времето, необходимо за достигане до аерогара София щяло
да се сведе до 18 минути от центъра,
а от Централната ж.п. гара – за по-малко от половин час

с прекачване от линия 1 на линия 2 на метростанция „Сердика”.

Сбъднало се обещанието на кметицата Йорданка Фандъкова.
От началото на май пък столичани щели да пътуват с метрото
и от Младост-4.

Новата отсечка струвала само 136 млн. евро, похвали се и шефът на метростроя инж. Стоян Братоев:
подземната част била 17 млн. евро,
а надземната – 11,4 млн. евро 
„много по-ниско“
 на километър от цената в Будапеща, Прага,
Варшава...

То не бяха рязане на лентички, публични възторзи, въобще –
изобилни РR овации.
 „Пари за доизграждане на столичното метро ще има“ 
обяви бравурно и премиерът Борисов.

Не спорим, хубаво е да има метро.
Хубаво е метрото да се разширява.
Хубаво е да има директна връзка
с железопътната мрежа.

Но защо нито една медия
не попита на каква цена?
Можем ли да си го позволим на фона на
висящите край метростанциите просяци?

За колко десетилетия ще се изплати?
И защо трябва да се изгражда нещо скъпоструващо ново,
ако съществуващото може да се рехабилитира
на цена в пъти по-ниска и да се използва?

Защото метрото
не е нищо друго освен релсов път за по-ефективно
осъществяване на градския транспорт –
било надземен или подземен (S-bahn и U-bahn),
както е в германските градове, например.
Във всички големи градове в Европа и по света релсите
на метрото и на жп мрежата са свързани,
те представляват и се експлоатират като единно цяло.
Защото – нека подчертаем –

смисълът на метрото и на градската
жп инфраструктура е да осъществява
по-ефективна градска комуникация!

На приложения план се вижда, че и сега има релсов път до аерогарата.
 (https://www.google.bg/maps/@42.6865245,23.3840451,16z)
 Минава по ул. Източна тангента и е на метри от правителствения терминал.
На около 300 метра в източна посока е Терминал-1,
а на километър и половина – Терминал-2.
Същият този релсов път продължава в западна посока
през кв. Слатина, където има изградена спирка
на ул. Боян Магесник, и по-нататък в северозападна посока
към гара Подуяне, Сточна гара и Централна ж.п. гара,
където има връзка с втория лъч на софийското метро;
а оттам – към Надежда, Връбница, Обеля, Божурище, Банкя...


Иначе казано – и сега влакчето може да стигне до аерогарата от Централна гара.
Директно, не чрез прекачване!
За 10 минути, не за половин час!

Нямаше да има потребност тогава от изграждане
на нова подземна част с осреднена цена 17 млн. евро на км!
Нямаше да се разходват 11,4 милиона на км за надземната част,
както съобщава инж. Братоев,защото оборудването,
инфраструктурата, рехабилитацията и ремонта
на съществуващата линия щеше да възлезе на
около 1,5 – 2 млн. евро на км,
според оценката на специалисти.

Така трябва да бъде ако се мисли държавнически, за хората.

Ако се мисли как да се спестят тия 136 млн. евро на данъкоплатците,
а не как да се „усвояват“ стотици милиони
чрез непрозрачни схеми и повече или по-малко скрити далавери.
Защото парите от ОП „Транспорт” не идват от европейските фондове, както заблуждава министър Ивайло Московски, а от нашия джоб, от нашите вноски в бюджета на ЕС. И още нещо – придвижването до аерогарата от центъра щеше да става за 10 минути! А от Банкя – за 45 минути! Да де, ама ако се мисли за хората!

Малко известен факт е, че бюджетът на Столичната община е почти милиард и половина, приблизително равен на бюджетите на Министерството на образованието и науката, Министерството на здравеопазването, Министерството на културата,
Министерството на правосъдието, Министерството на спорта, Народното събрание, Министерския съвет,
Президента, Омбудсмана
и Конституционния съд... взети заедно!

Това е огромен бюджет за размерите на нашата държава.
Но къде отиват парите ни? (http://bulgarski.pogled.info/news/61466/Za-kogo-raboti-Obshtina-Sofiya)

От този огромен бюджет Столичната община отделя 90 милиона за „подпомагане“ на търговското дружество
Център за градска мобилност и само 9 млн. лева 
за социални дейности! София тъне в боклук,
в центъра на столицата се разхождат бездомни кучета,
пътят към „Брюксел“ е затрупан от пропадане на земни маси.

А цялата копцепция за метрото
и въобще за развитието
на София преследва
една главна цел:
как да се „усвояват“ средства,
не как да се служи на столичани.

Хвалят се с построеното, но премълчават, че нито една
метростанция не е изградена съгласно европейските стандарти
за достъп на инвалиди и майки с колички.
Ако се мислеше държавнически,
ако се мислеше за хората,
„усвояваните“ средства можеха да бъдат пренасочени
именно за тази цел,

за подобряване на инфраструктурата;
за асансьори и ескалатори;
за пешеходен тунел с ескалатори
под „Цариградско шосе“, например,
така че жителите на квартала в „Дружба-2“
да могат за минути да стигат до метростанцията;
за инвестиции в социалната сфера;
за подобряване безопасността, условията за живот,
поддръжката на зелените площи, осветлението, спорта и др.

И най-вече за обещаните от десетилетия подземни паркинги,
така че тротоарите и градинките да се освободят от автомобилите, екологичната картина на столицата чувствително да се подобри.

Така трябва да бъде ако инвестициите се правят с мисъл за хората. А това е нещо, което Столичната община в лицето на кмета Йорданска Фандъкова и главния архитект Петър Диков отказват да реализират през всичките тези години.

Мислят за „електората“, за обгрижването на тази или онази прослойка,                      която да гласува с „правилната“ бюлетина,

когато дойдат избори.

Мислят как да превърнат инвестициите в инвестиции за
на собственото си съществуване като властващ елит,
впрегнал всички ресурси на столицата,
за да си генерира огромни печалби от строежи,
                      с които „захлебват“ близки фирми.

Защото нека не се лъжем,
(публична тайна е,
че най-много „далавери“ има там,
където може да се вложи много ресурс,
но без публичен контрол –
като в инфраструктурните проекти,
например.

Размахването на големи строежи като инструмент
за печелене на гласове е форма на контролиране и манипулиране на избирателите.

И същите тези столични „фактори“
са част от олигархичната власт,
която е пуснала пипалата си из целия град,
а от тук и из цялата държава.


Това е истината!
Другото е

манипулация и лъжа!

 

Стани приятел на Поглед.инфо във facebook 
и препоръчай на своите приятели

 






Гласувай:
5


Вълнообразно


1. paravankofivan1 - !
09.04.2015 10:40
А цялата копцепция за метрото

и въобще за развитието

на София преследва

една главна цел:
как да се „усвояват“ средства,

не как да се служи на столичани.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: paravankofivan1
Категория: Регионални
Прочетен: 1500251
Постинги: 772
Коментари: 2272
Гласове: 16010
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031